هنرمندان جوان که باید آنها را بشناسید | توون

هنرمندان جوان که باید آنها را بشناسید
معرفی ده هنرمند معاصر
توون Twoone هنرمندِ ژاپنیِ ساکنِ استرالیا
آوام مگ: ترجمه میثم تقی خانی


توون هنرمند ژاپنی

توون Twoone هنرمند خیابانیِ مشهور ژاپنی است که در استودیویش واقع در کالینگوودِ استرالیا کار و زندگی می‌کند. علاقه‌ی اولیه‌ی او به هنرهای تجسمی با گرافیتی آغاز شد. در سال 2003 و مدت کوتاهی پس از مهاجرت به ملبورن، تبدیل به یکی از برجسته‌­ترین اعضای صحنه‌ی هنر خیابانیِ محلی شد که در آن سال‌­ها بسیار پررونق بود. توون، پس از اخذ دیپلم در هنرهای تجسمی، شروع به گسترش زمینه‌ی کاری‌اش به نقاشی، نقاشی­ دیواری، مجسمه­، هنرهای نمایشی و چیدمان کرد.

توون هنرمند ژاپنی

از آن زمان تاکنون، در تعدادی از نمایشگاه­‌های گروهی شرکت کرده که اعضایش دائماً در زمینه‌ی نقاشی دیواری سفارش می­‌گیرند. در سال 2008، تحسین بین‌المللی را به‌خاطر نمایشگاه انفرادی‌اش برانگیخت، نمایشگاهی شامل هزارویک قوطی اسپریِ رنگ، که به‌صورتِ دستی نقاشی شده بودند. نام واقعیِ توون Hiroyasu Tsuri است.

توون هنرمند ژاپنی

او در یوکوهاما، شهری در جنوب توکیوی ژاپن، بزرگ شده است. بیان هنری همیشه به‌عنوانِ چیزی طبیعی و غریزی برای هیرویاسوی جوان در مقامِ نقاش و طراح وجود داشته و از زمانی که به یاد می‌آورد در کانون زندگی‌اش قرار داشته است. هیرویاسو نیز، مانند بسیاری از دیگر هنرمندان هم‌نسلش در طرف دیگر اقیانوس آرام، از طریق فرهنگ زیرزمینیِ اسکِیت‌بورد و هنر شهری به نقاشی معاصر معرفی شد، که هردوی آنها به شدت واژگان بصریِ توونِ جوان را تحت‌تأثیر قرار دادند.

توون هنرمند ژاپنی

در سنّ 18 سالگی، به ملبورن نقل‌مکان کرد، به‌دنبال فرصتی برای تبدیل‌شدن به هنرمند، و در نهایت ویزای مشهورِ «استعداد برجسته» را دریافت کرد که امروزه اجازه می­دهد او در استرالیا بماند. توون، به‌محضِ ورود به پایتخت ساحلیِ ویکتوریا، به بخش برجسته‌­ای از صحنه‌ی هنر محلی خیابانی تبدیل شد که تشنه‌ی دیدنِ آن‌چه یک عضو نادرِ ژاپنی ارائه می­‌دهد بود. هیرویاسو همراه با اکتشافات هنر خیابانی همچنان به گسترش دانش و عملکرد رسمی خود ادامه داد و در سال 2004 مدرک دیپلم رسانه‌ی Visual Art New را از Swinburne TAFE دریافت کرد.

توون هنرمند ژاپنی

توون هنرمند ژاپنی

توون هنرمند ژاپنی

توون هنرمند ژاپنی

توون هنرمند ژاپنی

شماره‌های قبل از این پرونده را اینجا دنبال کنید:

نویسنده