یکشنبه , ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
خانه | پژوهش | پرونده چالش فضا در چیدمان | «آنِت مسجر» چیدمان دوباره‌ی خاطرات

چالش فضا در چیدمان

پرونده چالش فضا در چیدمان | «آنِت مسجر» چیدمان دوباره‌ی خاطرات

پرونده چالش فضا در چیدمان
«آنِت مسجر» چیدمان دوباره‌ی خاطرات | Annet Messeger
معرفی هنرمندان چیدمان
مجله هنرهای تجسمی آوام:ترجمه‌ دینا صنیعی

annetmesseger 10

آنت مسجر در فرانسه سال ۱۹۴۳ متولد شد، پدرش به عنوان یک ‌نقاش آماتور او را به دنبال کردن هنر تشویق می‌کرد بطوریکه معمولا او‌ و برادرش را برای دیدن شیشه‌های رنگ آمیزی شده وجزئیات محراب و مجسمه‌ها به کلیسا‌های اطراف می‌برد.

از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۶، او در موسسه‌ای وابسته به مجله École Arts Décoratifs در پاریس تحصیل کرد، جایی که شروع تولید مجسمه‌های سوررئالیستی او بود. در سال ۱۹۶۱، مسجر موفق به کسب جایزه‌ای ارزشمند در رقابت بین المللی کداک شد و در سال ۱۹۶۴ سفرش به آسیا را آغاز و شروع به ثبت تصاویر کرد، او شروع به عکاسی از آنجا و همچنین کلیه مراحل سفرش در فیلیپین، کامبوج، هند و اسرائیل کرد. سال بعد از نپال و سیلان و ایالات متحده دیدار کرد. مسجر در سال ۲۰۰۵ مرکز Leonone d’Oro را بنیان‌گذاری کرد و هم‌اکنون زندگی و‌کار او در مالاکف حومه پاریس می‌باشد.

در سال ۱۹۷۱ گالری جرمن در پاریس از او‌برای نمایش مجموعه‌اش که با‌ مدیای پشم ساخته شده بود درخواست کرد، او یک جسد را که با بافتنی کاور شده بود به عنوان جادوگر مرده برای آنها فرستاد. این حرکت آغاز کننده مجموعه مسافران (۱۹۷۱-۷۲) بود، که در ابتدا حیوانات تاکسیدرمی شده را به مجسمه سازی خود اضافه کرد.

از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۴ آلبوم‌های خاطراتی از نوشته‌ها، نقاشی‌ها و عکس‌هایی که می‌توان بر دیوار گالری نمایش داد تولید کرد.

annetmesseger 5

در سال ۱۹۷۳، در مجموعه‌ی، هنرمند آپارتمان خود را طراحی و آن را به دو ‌بخش اتاق خواب (قلمرو انت مسنجر مجموعه دار)و استادیو(منطقه انت مسنجر هنرمند)‌تقسیم کرد. این شخصیت‌ پردازی‌ها در کنار کارهای بعدی او، دیگر کاراکترها، حقه باز، زن خردمند، زنبوردار، معمولا تمایز بین واقعیت و خیال را بصورت مبهم، در کار او نمایان می کند.

annetmesseger 12

در اوایل دهه ۱۹۸۰، مسنجر چیدمان Chimaeras (جانوری افسانه‌ای با سر شیر، بدن ببر و دم مار) (1982-84) را با استفاده از عکس‌هایی بسیار بزرگ از قسمت های متلاشی شده بدن انسان که روی آن‌ها نقاشی کرده بود نمایش داد. اکتشاف خشونت آمیز بدن انسان در مجموعه‌ی «غنائم من» (۱۹۸۶-۸۸) همچنان ادامه داشت و او ایده‌های خود را با نقاشی روی‌عکس‌هایی از قطعات بدن در مقیاس‌های مختلف چاپ می‌کرد.

annetmesseger 2

در پروژه کارهای من ۱۹۸۷دوباره با چیدمانی از عکس‌ها در گالری، اما این بار آنها را با نوشته‌هایی بر روی دیوار به معرض نمایش گذاشت.

annetmesseger 19

اظهارات من (۱۹۸۸-۱۹۹۱)، مجسمه‌های ساخته شده از عکس‌های بخش‌های مختلف بدن، اشاره به پیشینه مذهبی هنرمند دارد.

 

annetmesseger 8

در (۱۹۹۱-۹۳) The Pikes ، مسجر همچنان به بررسی امکانات چیدمان در طول دهه ۱۹۹۰ ادامه داد، استفاده از اشیاء مختلف، از جمله عکس‌ها، نقشه‌ها و قطعات عروسک بر روی میله‌ها و معلق کردن مجسمه‌های نرم از اندام‌های داخلی حیوانات همانند بالش و شبکه‌های توری برای ایجاد یک محیط عجیب وهم آلود و خیال انگیز در فضا.

در سال های اخیر، او اکتشاف و بررسی در مورد تکه تکه شدن مهیب بدن را ادامه داده است. پروژه متصل – جدا (۲۰۰۱-۲۰۰۲) شامل قطعات پر شده، سست و معلق و در عین حال مبهم، انسانی و حیوانی و همانند عناصر دورگه که همگی بطور نا‌هموار از سقف آویزان شده.annetmesseger 9

annetmesseger 6

برای چیدمان یادمان خود، آنها و ما، ما و آنها (۲۰۰۲)، مسجر صدها پرنده تاکسیدرمی را نمایش داد، پستانداران کوچک، حیوانات با سرهای بسیار بزرگ، تولید سیستم‌های آینه معلق از سقف در ارتفاع‌های متنوع.

 اسکلت تدی بیر (۲۰۰۲) شامل بخش‌هایی پر شده از عروسک خرسی در شبکه توری سیاه و سفید که روی دیوار چیده شده. در چیدمان هایی‌نظیر Comtesse Hospice ۲۰۰۴، اندام های غول پیکر ساخته شده از چرم مصنوعی خشن، آویخته شده از سقف در شبکه‌های تاریک، تنها به منظور احیا ‌شدن دوباره در فواصل نامنظم فرود می آیند. این کار به منزله مهم ترین نمایش بزرگ و گسترده در سالن ورودی و زیرزمین مرکز ژرژ پومپیدو به مناسبت بزرگترین موقعیت مسنجر در سال ۲۰۰۷ ارائه شد.

annetmesseger 11

بخشی از نمایشگاه‌های انفرادی:

1973  نمایشگاه های Musée de Peinture و مجسمه سازی در گرنوب، فرانسه

1980موزه هنر سنت لوئیس

1981موزه هنرهای مدرن سان فرانسیسکو

‏Bonner Kunstverein 1990در بن آلمان

1995موزه هنر مدرن در نیویورک

1999موزه هنرهای مدرن در بوینس آیرس

2004موزه هنر مدرن de la Ville de Paris

2007مرکز ژرژ پمپیدو در پاریس

1977دوسالانه پاریس

سینمای بین المللی‌سیدنی (۱۹۷۴، ۱۹۸۴ و ۱۹۹۰)

دوسالانه ونیز (۱۹۸۰، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵)

2000دوسالانه بین المللی هنر Contemporain de Lyon

2008دوسالانه لیورپول

منابع:

http://www.artnet.com/

https://www.artspace.com/

https://www.centrepompidou.fr/

قسمت‌های قبل از پرونده چالش فضا در چیدمان را اینجا ببینید:

چالش فضا در چیدمان (تام ساچس) | قسمت اول

چالش فضا در چیدمان (کورنلیا پارکر) | قسمت دوم

چالش فضا در چیدمان (آنتونی گورملی) | قسمت سوم

چالش فضا در چیدمان (سارا سز) | قسمت چهارم

چالش فضا در چیدمان (اولافور الیاسون) | قسمت پنجم

چالش فضا در چیدمان (جودی پاف) | قسمت ششم

چالش فضا در چیدمان (دوهوسو) | قسمت هفتم

چالش فضا در چیدمان (بروس نومَن) | قسمت هشتم

چالش فضا در چیدمان (ناندر انستنبرگر) | قسمت نهم

نوشته‌های پیشنهادی

خلاصه کتاب معنا در هنرهای تجسمی

تناسبات انسانی | خلاصه کتاب معنا در هنرهای تجسمی

خلاصه کتاب معنا در هنرهای تجسمی بخش چهاردهم تاریخ نظریه‌ی تناسبات بشری به مثابه‌ی بازتابی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مزایای عضویت در خبرنامه آوام‌مگ را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت آوام مگ
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.