عاشورایی های هنرهای تجسمی در تهران

عاشورایی های هنرهای تجسمی در تهران
مجله هنرهای تجسمی آوام به نقل از هنرآنلاین

به مناسبت تقارن با ایام سوگواری‌ تاسوعا و عاشورای حسینی نمایشگاههایی در مراکز متعدد فرهنگی و هنری برپاست که اطلاعات بازدید برخی از آنها در زیر آمده است.

در موزه هنرهای دینی امام علی نمایشگاهی از آثار نقاشان معاصر ایرانی با عنوان «عاشورا از نگاه هنرمندان نقاش معاصر ایران»
در این نمایشگاه تعداد ۳۰ اثر با موضوع عاشورا به هنرمندی اسفندیار احمدیه، آنه محمد تاتاری، محمد پازوکی، مهدی پـرستار، حمید جعفری شکیب، کـاظم چلیپا، خسرو خسروی، احمد خلیلی‌فـرد، جمشید حقیقت‌شناس، علی ذاکری، محمدحسین ذبیحی، پـرویز رستگار، مجید زارعی، حسن سلطانی، رزیتا شرف جهان، رضوان صادق‌زاده، حبیب‌الله صادقی، کامیار صادقی، رضا لواسانی، مهدیه ملکی، همایون موسوی، بهروز مهربخش، جواد نوبهار، اکبر نیکان‌پور، احمد وکیلی، رضا هدایت و حسن یاقوتی به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ مهر روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ از این نمایشگاه بازدید کنند.

همچنین یک نمایشگاه تصویرسازی عاشورا نیز همزمان در موزه امام علی بر پا شده است.
نمایشگاه تصویرسازی عاشورا از 12شهریور تا 28 مهر شامل بیست اثر از بیست هنرمند تصویرگر فعال در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) دایر است.

باغ موزه هنر ایرانی در این ایام میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌خط‌های 9 هنرمند و چهار پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای در نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی است.
این نمایشگاه از 15 تا 25 شهریورماه 98 از ساعت 10 تا 19 آماده استقبال از هنردوستان است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ ۲۲۳۹۱۰۹۰ تماس گرفته و برای بازدید به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از پل پارک‌وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، باغ‌موزه هنر ایرانی، نگارخانه پردیس مراجعه کنند.

نویسنده