خانه | پژوهش | کریستوف ریم با دوربین قطع بزرگ خود سنگر را حفظ کرده است

پرونده عکاسان برعکس

کریستوف ریم با دوربین قطع بزرگ خود سنگر را حفظ کرده است

کریستوف ریم با دوربین قطع بزرگ خود سنگر را حفظ کرده است
آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید
کریستوف ریم  christof rehm
مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش

کریستوف ریم عکاسان برعکس

هنری که در آغاز به نظرمان بیگانه می‌آید ارزشمند است؛ چون افکار و رویکردهایی را در اختیار ما می‌دهد که در محیط‌های همیشگی و آشنای اطراف‌مان به راحتی در دسترس نیستند و برای تماس کامل با انسانیت خود به آنها نیازمندیم. در فرهنگی که به برابری تأکید دارد، افکار مهم گم می‌شوند. روزمره‌های معمول ممکن است هیچ‌گاه بخش‌های مهم وجودمان را بیدار نکنند. همه‌ی آنچه نیاز داریم همیشه و همه‌جا در دسترس نیست. وقتی نقاط ارتباط با خارج را می‌یابیم قادر به رشد خواهیم بود.

کریستوف ریم عکاسان برعکس

کریستوف ریم با دوربین قطع بزرگ خود سنگر را حفظ کرده است. در عکس‌های سیاه و سفید‌ او از مناظر خشن سنگ‌ها و تخته سنگ‌ها، در زیر تمام بی‌حوصلگی‌ها، یک تلاطم عمیقی احساس می شود. به نظر می‌رسد ریم لحظه‌ای قبل از شکافته شدن پرده‌ی نازک واقعیت را ثبت می‌کند و در عین حال دسترسی به آنها را مسدود می‌سازد. فضاهای منفی کناره‌های تصویر، مات شدن و پردازش تصویر به صورت گرد و غبار و خراش، همه این را می‌رسانند که این اثر یک تصویری روی دیوار است که بیننده را در جهان خودش نگاه می‌دارد. او در آکادمی هنرهای زیبا مونیخ / آلمان تحت حمایت پروفسور کارل ایموف و پروفسور گونتر فارگ در رشته‌ی نقاشی تحصیل کرد و هم‌اکنون به عنوان دانشجوی ارشد رشته‌ی خصوصیت تصویری عکاسی مشغول است. او همچنین بنیانگذار فوتودیسکورس آکسبورگ می‌باشد.

کریستوف ریم عکاسان برعکس

کریستف مجموعه‌ی از لیتوگرافی دارد. لیتوگرافی چاپ سنگی یا طرح نگاری، نوعی چاپ مکانیکی و مسطح بوده که در آن از سنگ آهک استفاده می‌شده‌است؛ بدین ترتیب که نوشته یا تصویر را به روی سنگ منتقل می‌کنند و با استفاده از روش‌های شیمیایی آن را برجسته و سپس این تصویر بارها روی کاغذ چاپ می‌کنند. این نوع چاپ با استفاده از روش مختلط فیزیکی و شیمیایی بر اساس دفع متقابل آب و چربی اختراع شد و متداول‌ترین روش چاپ پیش از چاپ سربی و اختراع ماشین چاپ بوده‌است که امکان تیراژ بالا را میسر می‌ساخته‌است. لیتوگرافی بعد از اتمام مرحله طراحی و صفحه‌بندی آغاز می‌شود. نخست، طرحِ مورد نظر را از طریق عکاسی (سنتی یا دیجیتال) روی فیلم حک می‌کنند، سپس فیلم‌های تهیه شده کنار هم مونتاژ می‌گردد و مرحله کپی فیلم بر روی ورقه‌ها یا پلیت‌هایی که از آلومینیوم و لایه‌ای حساس به نور ساخته شده انجام می‌شود. بعد از نور خوردنِ ورقه‌های پلیت، آن را مانند فیلم عکاسی ظاهر کرده، برای مرحله‌ی چاپ به ماشین چاپ می‌بندند.

کریستوف ریم عکاسان برعکس

در لیتوگراف‌های کریستوف ریم لایه‌های پی در پی و پیچ و تاب خورده و تکه‌های رنگ با استفاده از خراشیدن بوجود آمده است. در حقیقت لیتوگراف‌های کریستوف زُخمت هستند.  چیزی که در مورد لیتوگراف‌های او وجود دارد این است که او جوری لیتوگراف را اغوا می‌سازد که موضوع مناظر خالی بدل به یک موضوع رمانتیک می‌شود. اما این صفت پیش پا افتاده چه چیزی را می‌تواند توصیف کند؟ اینکه این تصاویر فاقد هر چیزی است که امروزه چشم انداز اروپای مرکزی را متمایز می کند؟ حداقل در لیتوگراف‌هاهیچ دودکش نیروگاهی یا ابر دود، هیچ پست خط انتقال، هیچ توربین بادی (نمادهای پرشکوه امید ما برای مدیریت بهتر محیط) را نمی‌یابیم. ما هیچ جاده‌ای و حتی یک شهرک نمی بینیم. اما همه ما این امر را واضح می دانیم که حومه شهرها معمولاً باید چنین نمادهایی پُر شود، به گونه‌ای که دیگر چشم‌ ما حتی واژه‌ی خالی بودن را درک نمی کنند. اگر بخواهیم در مورد عکس‌های او خوشبینانه نظر دهیم باید گفت:

«بیرون کشیدن آزادی و آرامش از دل چشم اندازه‌ای  کشف نشده»

کریستوف ریم عکاسان برعکس

بنابراین «رمانتیک» نمی‌تواند نگرش دور شدن از محیط زندگی امروزه ما را توصیف کند. تصور یک زندگی روستایی دست نخورده به عنوان آزادی برای به تصویر کشیدن چیزی است که در واقع عکاس در کشورخود با آن روبرو است. با این حال، صفت «رمانتیک» می‌تواند شگفتی بیننده را بوجود آورد، اینکه یک هنرمند، طبیعت را با یک بنیان صادقانه به تصویر کشیده است. دقیقاً همان کاری که اولین بار توسط کاسپار دیوید فردریش (نقاش آلمانی سبک رمانتیک و پیشگام جنبش رمانتیسیم) انجام پذیرفت. اما بیننده‌ای که از این راه بسیار شگفت زده می شود، باید مدنظر داشته باشد که در آخر نگاهش به لکه‌ها و شیارهای خالی و نقطه‌ها دوباره و دوباره باز می گردد. لیتوگرافی تنها روش کاری کریستف ریم نمی‌باشد. او از فیلم‌های عکاسی قدیمی استفاده می‌کند. آنها را احیا کرده و مجدداً در معرض نمایش قرار می‌دهد. فیلم‌هایی که برای دهه‌ها در یخ زنده مانده است. بعضی از آنها برای قرن بیستم بوده و عکاسانی چون نیلز استرینبرگ (عکاس و دانشمند سوئدی قرن ۱۹) آنها را گرفته است. بعضی از آنها از دل جنگ‌ها بیرون کشیده شده‌اند و هیچ وقت چاپ نشده‌اند. عکس‌هایی که اکثراً تار هستند و با فوکوس بیشتر می‌توان نقطه‌ها و رنگ‌ها و جزئیات را تشخیص داد. در پایان این جمله‌ی کاسپار دیوید فریدرش را شاید بتوان بهترین نقطه‌ی پایانی بر این مقاله دانست؛

«هنرمند نه فقط چیزی که در مقابلش می‌بیند را باید نقاشی کند بلکه باید آنچه در درون خود می‌بیند را هم نقاشی کند. اما اگر چیزی در خودش نمی‌بیند پس آنچه را در مقابل خود می‌بیند را هم بهتر است نقاشی نکند.»

منابع:

https://www.christof-rehm.de

http://kaufbeurerkuenstlerstiftung.de

Wikipedia

کتاب هنر همچون درمان،نویسنده : آلن دوباتن و جان آرمسترانگ

شماره‌های قبل از پرونده آنچه برعکس می‌نماید را اینجا ببینید:

معرفی عکاس جاناتان لویت

جاناتان لِویت و عکاسی از طبیعت وحشی

جاناتان لِویت و عکاسی از طبیعت وحشی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید جاناتان لِویت Jonathan levitt مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش جاناتان لویت می‌خواهد بدانیم بعضی از پیاده‌روی‌ها بر مداری از مسیر باستان می‌توانند وقایع مهمی در زندگی ما باشند؛ تحولات درون به همراه سرگردانی‌های‌مان در برون. او در عین‌حال، …

۰ comments

معرفی عکاس ماکسیم دوندیوک

ماکسیم دوندیوک، عکاسی در جهان موازی

ماکسیم دوندیوک، عکاسی در جهان موازی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید ماکسیم دوندیوک Maxim Dondyuk مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش بر اساس خوانش سیاسی از هنر، هر اثری تا زمانی خوب محسوب می‌شود که نکات مهمی در باب جست‌و‌جوی انسان برای احترام، حقیقت، عدالت و تخصیص مناسب پاداش‌های مالی در …

۰ comments

کو بانچانگ عکاسان برعکس

کو بانچانگ، عکاس شرقی و بازی با روح تاریخ

کو بانچانگ، عکاس شرقی و بازی با روح تاریخ آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید کو بانچانگ Koo Bohnchang مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش از ازمنه‌ی باستان، اشیاء به وراثت از اسلاف به اخلاف منتقل شده است که با لمس آن‌ها می‌توانیم مادیت آن‌ها را حس کنیم؛ اما کاری که «کو …

۰ comments

معرفی عکاسان معاصر جان لاونشتاین

جان لاونشتاین، عکاس راوی قصه مهاجران

جان لاونشتاین، عکاس راوی قصه مهاجران آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید جان لاونشتاین Jon Lowenstein مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش خیابان ششم، بزرگراه چهاردهم، منطقه‌ی یک. «الویرا کاستیلو»، در پی مرگ تنها پسرش، «کارلوس آرتورو د لئون کاستیلو»ی سی‌ساله، که در اواخر دسامبر در محل‌ کار خود به قتل رسید، …

۰ comments

معرفی عکاسان معاصر دانیل گوردن

دانیل گوردن، عکاسی که ماتیس را مینیمالیست جلوه می‌دهد

دانیل گوردن، عکاسی که ماتیس را مینیمالیست جلوه می‌دهد آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید دانیل گوردن  Daniel Gordon مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش او دکتر فرانکنشتاین  نیست.کارهایش زاییده‌ی ذهن خلاق او و در راستای کشف معنا می‌باشند. دانیل گوردن در سال ۱۹۸۰ در بوستون ماساچوست به دنیا آمد و در سانفرانسیسکو، …

۰ comments

هری کوری رایت

حس واقعیِ «بودن» در عکس‌های قطع بزرگ «هری کوری رایت»

حس واقعیِ «بودن» در عکس‌های قطع بزرگ «هری کوری رایت» آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید هری کوری رایت  Harry Cory Wright آوام‌مگ: ترجمه امیر کوشامنش «هری کوری رایت»، در قاب‌های خود آشیانه‌ی وسیع برای بیننده می‌سازد. نمایشی باشکوه از طبیعت را به رخ می‌کشد. نمایشی که در آن خورشید را می‌کُشد و آسمان …

۰ comments

معرفی عکاسان برتر سوفی گابریل

سوفی گابریل، عکاسی که هرگز تسلیم نشد در پرونده آنچه برعکس می‌نماید

سوفی گابریل، عکاسی که هرگز تسلیم نشد  آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سوفی گابریل Sophie Gabrielle آوام‌مگ: ترجمه امیر کوشامنش هر کسی تریاق‌های کوچک خود را دارد و روش چیره‌شدن بر عطش ذهنی‌اش را. واقعیت، احتضاری است که تمامی ندارد. وقتی‌ دیگر سازی نداری که زندگی را با آن برقصانی، باید بین …

۰ comments

آلباران کابررا عکاسان معاصر

آنجل آلباران و آنا کابررا، کیمیاگران عصر معاصر در آنچه برعکس می‌نماید

آنجل آلباران و آنا کابررا، کیمیاگران عصر معاصر آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید آلباران کابررا ALBARRAN CABRERA آوام‌مگ: ترجمه امیر کوشامنش «آنجل آلباران» و «آنا کابررا» کیمیاگران عصر معاصر با خلق عکس‌هایی توانسته‌‌اند با نفوذ به لایه‌های درونی ذهن بیینده و بیرون کشیدن تخیل از آن، بیننده را برای مدتی در مقابل …

۰ comments

معرفی عکاس معاصر الیک سات

اَلیک سات، عکاسِ خجالتیِ دهه ۹۰ | آنچه برعکس می‌نماید

اَلیک سات، عکاسِ خجالتیِ دهه ۹۰ آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید اَلیک سات Alec Soth آوام‌مگ: ترجمه امیر کوشامنش پروژه­‌هایی که از دل پژوهش متولّد می­‌شوند در پرداختن به موضوع دارای تاریخچه‌­ای منحصربه‌فردند و، با فاصله‌دادنِ اُبژه از شیئیت، آن را در مقابل تعاریفِ کارکردیِ هنر قرار می‌­دهند. تأکید نظریه‌­ی نهادیِ هنر …

۰ comments

آشنایی با عکاسان معاصر کریستینا دِ میدِل

مأموریت خیالی کریستینا د میدل | آنچه برعکس می‌نماید

آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
استفاده اکسپرسیونیستی در عکس علی‌الخصوص در سه رنگ اصلی آبی، قرمز و سبز به خوبی توانسته هدف اصلی این مکتب که همان نمایش درونی بشر است را به نمایش بگذارد. عکس‌هایی که روایت داستان نمی‌کنند اما سوژه به مخاطب می‌دهند تا داستان خویش را به دست خود بسازد … ادامه در سایت تندیس

۰ comments

معرفی عکاس پیتر بایلوبژسکی

عکسی به مثابه‌ یک داستان تراژیک | نگاهی به آثار پیتر بایلوبژسکی

آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
استفاده اکسپرسیونیستی در عکس علی‌الخصوص در سه رنگ اصلی آبی، قرمز و سبز به خوبی توانسته هدف اصلی این مکتب که همان نمایش درونی بشر است را به نمایش بگذارد. عکس‌هایی که روایت داستان نمی‌کنند اما سوژه به مخاطب می‌دهند تا داستان خویش را به دست خود بسازد … ادامه در سایت تندیس

۰ comments

عکاسان معاصر کاسیو واسکانسلوس

آنچه برعکس می‌نماید | کاسیو واسکانسلوس نظاره گر جایگاهی متفاوت از جمعیت انسانی

پرونده آنچه برعکس می‌نماید  آشنایی با عکاسان معاصر کاسیو واسکانسلوس CÁSSIO VASCONCELLOS  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش من می‌توانم ساعت‌ها به حرکت جمعی مورچه‌ها روی تلی از خاک نگاه کنم. همینطور حرکت گروهیِ ماهی‌ها درون آب یا پرندگان درون آسمان. خوشبختانه هنرمندی که در این قسمت از مجموعه عکاسان معاصر معرفی خواهد شد این موقعیت …

۰ comments

عکاسان معاصر تومئو کول Tomeu coll

پرونده آنچه برعکس می‌نماید | تومئو کول عکاس مکان‌های فراموش شده

پرونده آنچه برعکس می‌نماید  آشنایی با عکاسان معاصر تومئو کول Tomeu coll سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش «من کی هستم؟» این سوالی است که هر روز صبح از خودم می‌پرسم. البته وقتی بیدار می‌شوم پس از مدتی متوجه می‌شوم که من تومئو کول هستم و من یک عکاس هستم. فکرم این است که چقدر زندگی …

۰ comments

والریا چرچی VALERIA CHERCHI

آنچه برعکس می‌نماید | سیاست دیدن والریا چرچی

پرونده آنچه برعکس می‌نماید والریا چرچی VALERIA CHERCHI آشنایی با عکاسان معاصر  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش عکاسی امروز زبان ارتباطی جهان معاصر است. عکاسی، سیاست دیدن است، دیدن چیزهایی که مردم عادی در زندگی روزمره‌شان نمی‌بینند و یا درآن غرق شده‌اند. عکاسی مستند_سیاسی با آثار عکاسان متعددی از دهه ۱۹۵۰ پا به عرصه گذاشت …

۰ comments

فیونا استرونگمن معرفی عکاسان معاصر

آنچه برعکس می‌نماید | فیونا استرونگمن، درست مثل شما امّا متفاوت

پرونده آنچه برعکس می‌نماید فیونا استرونگمن، درست مثل شما امّا متفاوت آشنایی با عکاسان معاصر  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش فیونا استرونگمن Fiona Struengmann در یونان باستان عقیده بر این بود که نور از چشم به سمت اشیاء می‌تابد و بازتاب آن باعث دیدن و دیده شدن، می‌شود . عکاسان اولیه با اختراع دوربین‌های سوراخ سوزنی …

۰ comments

نیکلاس هیوز Nicholas Hughes عکاسان معاصر

آنچه برعکس می‌نماید | عکاسی آرام نیکلاس هیوز

نیکلاس هیوز | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیکلاس هیوز Nicholas Hughes انسان خیال می‌کند همه چیز طبیعت را می‌داند و از همه رازها و جذابیت‌ها و معجزه‌های آن آگاه است. طبیعت، شکوهمند، با ابهت و سرشار از جذابیت‌های جادویی است و انسان مغرور باید در برابر …

۱ comment

ماسائو یاماموتو  آشنایی با عکاسان معاصر

آنچه برعکس می‌نماید | ماسائو یاماموتو با عکس‌هایی که در کف دست جا می‌شود

ماسائو یاماموتو | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش ماسائو یاماموتو Masao Yamamoto واکاوی شیزوکای درون به خوبی یاد دارم که در دوران کودکی، پنهانی عکس‌های دوران جوانی پدرم را از آلبوم عکس مادربزرگم جدا کرده و آنها را در کیف خود نگاه داری می‌کردم. فکر می‌کنم تقریباً همه …

۰ comments

کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو

شگفتی نور در آثار کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو | آنچه برعکس می‌نماید

شگفتی نور در آثار کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو | آنچه برعکس می‌نماید آشنایی با عکاسان معاصر جهان سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش کریس مک‌کاو CHRIS MCCAW بگذارید کمی زیاده‌روی کنم. چاپ آلترناتیو (که شباهت زیادی به نقاشی داشته) به مانند آیه‌ایی می‌ماند که هنرمند نازل می‌کند و هیچکس نمی‌تواند مانند آن را بیافریند. اثر نهایی، …

۰ comments

جولیو دی استورکو عکاس معاصر

معرفی جولیو دی استورکو عکاس معاصر | آنچه برعکس می‌نماید

جولیو دی استورکو | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش جولیو دی استورکو Giulio Di Sturco بیش از ۶۰ مجموعه عکس در قالب پروژه‌های تحقیقاتی- زیست محیطی طی سالها سفر کردن و عکاسی از اقصی نقاط جهان حاصل کار هنرمند عکاس جولیو دی استورکو بوده است. مجموعه‌های ثبت …

۰ comments

عکاسان معاصر آنی هانن

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن | معرفی عکاسان معاصر

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش آنی هانن (Anni Hanén) «پدرم زمانی می‌گفت جهان تو همانند یک تصویر سیاه و سفید است. امّا حالا فکر می‌کنم که قلب من رنگ‌های خود را پیدا کرده است. درست زمانیکه به همراه خانواده ‌به خانه کودکی‌ام عزیمت …

۰ comments

نیک هنس

نیک هنس عکاس حریص

نیک هنس عکاس حریص آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیک هنس Nick Hannes نیک هنس را بیشتر به خاطر مجموعه «نان و سیرک» می‌شناسیم. این مجموعه که جایزه اول مجموعه عکس مستند مسابقه عکس مگنوم – لنز‌کالچر ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است، مستندی بر فراغت …

۰ comments

الی دیویس

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش الی دیویس Ellie davies امروزه، ارتباط ما با طبیعت شکننده و (متأسفانه) اغلب محدود است، در صورتی‌که رابطه‌ی انسان و درخت، و حضور درخت در همه‌ی سطوح ذهن و زیست آدمیزاد، جایگاهی کهن داشته …

۰ comments
برایان تیلور

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش برایان تیلور Brian Taylor زمانی که انسان به سوی ثبت واقعی‌ترِ آنچه که می‌دید پیش می‌رفت. چاپ عکس مسیر خود را طی کرد و به بالاترین نقطه خود رسید. حال که انسان توانست …

۰ comments
پائو بوسکاتو

پائو بوسکاتو استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی

پائو بوسکاتو  استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید | قسمت دوم سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش پائو بوسکاتو  Pau Buscató عکاسی خیابانی شاخه‌ای از عکاسی مستند بوده که انسان را به عنوان موضوع اصلی عکس مورد توجه قرار می‌دهد. ثبت لحظات حضور انسان در محیط، …

۰ comments
هیرویوکی ماسویاما

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش هیرویوکی ماسویاما hiroyuki masuyama علاقه هیرویوکی ماسویاما به سفر در زمان باعث شده تا او با دوربین خود دست به نقاشی بزند. او با استفاده از دوربین و به‌کارگیری ابزار دیجیتال سعی بر بازنمایی …

۰ comments
عکاسان معاصر لیزا کرسی

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش لیزا کِرِسی lisa kereszi تأثیرات محیط بر زندگی عکاسان بزرگ در دوران کودکی تأثیر به سزایی در آثار آنها داشته است. این تأثیر در مورد لیزا کرسی نیز به …

۰ comments
وانگ کینگ سانگ

وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین

وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش وانگ کینگ سانگ: wang qingsong اگر محیط گالری را به منظومه شمسی تشبیه کنیم که در آن عکاسان مختلف با دوربین‌های متنوع خود عکس‌هایی از سیارات مختلف …

۰ comments
آدام جپیسن امپرسیونیسم در عکاسی

از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن

از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش آدام جپیسن Adam Jeppesen جپیسن که همیشه به دنبال کشف مواد و تکنیک‌های چاپ گوناگون بوده مشتاقانه توانسته است به سطح صاف عکس نفوذ کرده و لطافت و بی‌حسی را منتقل و هوشیاری …

۰ comments
هوانگ جیالینگ

آنچه بر عکس می‌نماید | هوانگ جیالینگ

معرفی عکاسان جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
عکس‌های او که غالباً خاطرات کودکی‌یشان را روایت می‌کند تلفیقی از اجتماع و فرهنگ آن زمان در شهر محل تولد خود را نشان می‌دهد.

۰ comments
هنریک اسپولر

آنچه بر عکس می‌نماید | هنریک اسپولر

عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
هنریک اسپولر ما را به قلمرو کمتر دیده شده فی ما‌بین تولید کننده کالا و مصرف کننده آن که با سرعت روز افزون انتقال همراه است می‌کشاند.

۱ comment
آندریاس لانگ

آنچه بر عکس می‌نماید | آندریاس لانگ

سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
او پیوسته در تلاش برای درک زمان‌های مرئی و نامرئی، مکان نبوغ یا روح یک مکان بوده است.

۰ comments

آنچه بر عکس می‌نماید | معرفی عکاس ماریسا راس

معرفی عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
همیشه فرایند خلق اثر برای من مثل یک راز بوده است. به یاد دارم وقتی بچه بودم، با یک قلموی آغشته به جوهر مشکی می‌نشستم، یک دست نامرئی روی بازوهام احساس می‌کردم که دستم را روی کاغذ سفید حرکت می‌داد… ادامه در سایت تندیس

۰ comments

جیمی نلسون

آنچه بر عکس می‌نماید

آنچه بر عکس می‌نماید | جیمی نلسون عکاسان امروز جهان سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش شاترهای دوربین صرف عکس گرفتن از صورت‌های زنده می‌شود، زیرا آنان منحصر‌به‌فرد هستند. به واقع انسانی که از دنیا برود منقرض شده و چه بسا این انقراض و فرسودگی در چهره او از کودکی تا میان‌سالی نیز صورت پذیرد. …

۰ comments

نوشته‌های پیشنهادی

کیوریتوری و ارتباط آن با فشن از دید هاساگاوا

کیوریتوری و ارتباط آن با فشن از دید هاساگاوا

کیوریتوری و ارتباط آن با فشن از دید هاساگاوا پرونده معرفی هنربانان زن معاصر | ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.