خانه | پژوهش | فووها و رنگ به‌مثابه لوله دینامیت | خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

قسمت سی‌ و چهارم

فووها و رنگ به‌مثابه لوله دینامیت | خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

فووها و رنگ به‌مثابه لوله دینامیت
خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | فووها و ابداع رنگ ناب
قسمت سی‌ و چهارم
تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه
مجله هنرهای تجسمی آوام: تلخیص دینا صنیعی

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو فووها و ابداع رنگ ناب
موریس دو ولامینک

رائول دوفی[۱] (۱۸۷۷-۱۹۵۳) یکی از بااستعدادترین اعضا گروه، نخست تحت تأثیر ونگوگ و ماتیس قرار گرفت و سپس کاربست رنگ‌های شدید و شکل‌های کژ نما به‌عنوان نقاش جسورِ فووها معرفی شد. دوفی در نقاشی‌هایش عناصری از تأثیرات ماتیس، هنر روکوکو سده هجدهم نقاشی ایران، هند و گاهی بدوی گرایان امروزی مانند هانری روسو را در هم می‌آمیخت و سرانجام دنیایی شاد و صمیمی می‌آفرید که مختص خود او بود.

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو فووها و ابداع رنگ ناب
رائول دوفی

موریس دو ولامینک[۲] (۱۸۷۶-۱۹۵۸) در یک خانواده فقیر فنلاندی پرورش‌یافته بود و بیشتر به روح شمالی‌اش اهمیت می‌داد. هنر موزه‌ها را مردود می‌شمرد و غریزه را پایه هنر می‌دانست، از تجربه‌های منظم و منضبط ماتیس چندان بهره‌ای نگرفت و با دیدن کارهای ونگوگ بیش‌ازپیش شیفته رنگ‌آمیزی او شد. ولامینک فقط شور ونگوک را دید، بی‌آنکه بتواند هوشمندی وی را دریابد. او در منظره‌هایش با طبعی خشن بر طبیعت نگریسته بود و به منظره‌ها خصلتی بیانگر بخشیده و هارمونی رنگی‌اش بیشتر غرش‌آسا بودند تا آهنگین.

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو فووها و ابداع رنگ ناب
موریس دو ولامینک

آندره درن[۳] (۱۸۸۰-۱۹۵۴) در مقایسه با ولامینک نقاشی منظم، ساختارگرا و تا حدی کلاسیک بود او با سنت پیوند داشت و هنر موزه‎ها را می‌ستود و از آثار موزه لوور رونگاری می‌کرد.

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو فووها و ابداع رنگ ناب
اندره درن

درن حتی در مرحله فوویسم کیفیت سترگ‌نما و نوعی فراخی تزئینی را در معماری نقاشی‌هایش منظور می‌داشت. او بود که نخستین بار تیوپ رنگ را به لوله دینامیت تشبیه کرد؛ اما حتی در لحظاتی که به نهایت آزادی در نقاشی می‌رسید، همچنان برای خود ضوابطی قائل بود. او اسلوب‌های مختلف استادان پیشین از کاربست نقطه‌های رنگی درشت تا قلم‌زنی آزاد را تجربه کرد.

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو فووها و ابداع رنگ ناب
فووها آندره درن

فووها به موضوع‌های واقعی بازگشتند ولی به سلاح مادی و انسانی جدید مجهز شده  و از استادان خود پیشی گرفتند. آن‌ها به‌وسیله رنگ مادیت چیزها را ستودند، در زیبایی‌شناسی فووها ویرانی شی‌ء دوشادوش آفرینش نظم فرمی پیش می‌رود. آراگون می‌گوید: (کافی است ماتیس را به حال خودش واگذاریم؛ و دستانش ناچیزترین و پیش‌پاافتاده‌ترین اشیا را به تجمل واقعی بدل خواهد کرد).

ماتیس زمانی نوشت: آنچه در روئا می‌بینم، هنری سرشار از تعادل، خلوص و صفا و عاری از موضوع‌های ناخوش و تشویش انگیز است… هنری مانند تأثیری آرامش‎بخش و مرهمی بر دلِ ریش.

بررسی نقادانه میراث و کاوشگران بزرگ، ماتیس را به چنین نتایجی رهنمون کرد: رنگ‌ها باید خالص باشند و به‌عنوان معادل نور به کار روند؛ درک فضا نه به کاربست پرسپکتیو کلاسیک، بلکه باید با ترکیب رنگ‌ها تأمین شود؛ خط‌های مرزی باید روشن و ساده باشند و سازمان‌بندی آن‌ها باید انرژی‌های ذاتی خط و رنگ را بازتابد و این هماهنگی قابل‌مقایسه با ترکیب موسیقی است.

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو فووها و ابداع رنگ ناب
فووها- ژرژ روئو

ژرژ روئو[۴] (۱۸۷۱-۱۹۵۷) در سالن پاییزی ۱۹۰۵ پرده‌های تیره و تلخ از چهره‌های فاحشه‌ها و دلقکان به نمایش گذارد که به‌نوبه خود شوری برانگیخت که یادآور دمیه بودند.

ژرژ در خانواده‌ای فقیر در پاریس به دنیا آمد در چهارده‌سالگی به‌عنوان شاگرد نزدیک نقاش شیشه‌های منقوش به کار پرداخت در ۱۸۹۱ به کارگاه گوستاو مرور راه یافت.

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو فووها و ابداع رنگ ناب
فووها – ژرژ روئو

در سال‌های نخست به موضوع‌های مذهبی و اخلاقی و اجتماعی به شیوه کاریکاتور گونه می‌پرداخت ولی همین آثار از تلخی و تیرگی سرشارند. در باسمه‌ها و نقاشی‌های روئو خط‌های مرزی ضخیم که یادآور شبکه سربی شیشه بندی منقوش‌اند اشیا را با قاطعیت محسور می‌کنند و درخشش رنگ‌ها را موجب می‌شوند.خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو فووها و ابداع رنگ ناب

در حقیقت رامبراند و دمیه جزء منابع هنر روئو بودند و همچنین به گوستاو مرو بسیار مدیون بود، او درباره خویشتن چنین می‌گوید: من همچون پیچک بینوای ابدی بر دیوار جزام زده‌ای چسبیده‌ام که پس‌ازآن بشریتِ عاصی، گناهان و پرهیزکاری‌های خود را پنهان می‌دارد.

پی‌نوشت:

[۱]  – Raoul Dufy‎

[۲] – maurice de Vlaminck

[۳] – Andre Derain

[۴]Georges Henri Rouault

شماره‌های پیشین خلاصه کتاب درجستجوی زبان نو را اینجا بخوانید:

آلبر مارکه

فوویسم‌ها و ابداع رنگ ناب | خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | فوویسم‌ها و ابداع رنگ ناب قسمت سی‌ و سوم تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه مجله هنرهای تجسمی آوام: تلخیص دینا صنیعی با چرخش قرن، استادان ربع آخر سده نوزدهم درجایگاه‌های شایسته خود قرار گرفتند. چند نمایشگاه بزرگ از آثارشان برگزار شد: در ۱۸۹۹ مجموعه‌ای از آثار سزان در …

۰ comments
خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | تجربه‌های بیان و ساختمان هنر نوین

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | تجربه‌های بیان و ساختمان هنر نوین قسمت سی‌ و دوم تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه مجله هنرهای تجسمی آوام: تلخیص دینا صنیعی آغاز سده بیستم بار سال‌های سده نوزدهم را به دوش می‌کشد. نتایج جنگ جهانی اول چهره‌ی جهان را دگرگون می‌کند، حتی در محافل بورژوایی نیز …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | امپرسیونیسم و موج درون گرایی

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | امپرسیونیسم و موج درون گرایی قسمت سی‌ و یکم تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه مجله هنرهای تجسمی آوام: تلخیص دینا صنیعی آرنولد بوکلین[۱](۱۸۲۷-۱۹۰۱) نقاش سوئیسی که در رم پرورش می‌یابد؛ به زودی موضوعات اساطیری را وا می‌نهد و به شیوه شخصی خود می‌رسد، مفاهیمی که او در …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | بزرگان امپرسیونیسم

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | بزرگان امپرسیونیسم قسمت سی‌ام تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه مجله هنرهای تجسمی آوام: تلخیص دینا صنیعی گوگن [۱]ضمن بررسی اصولی عناصر تصویری، بارها توجهش به معانی روانشناختی رنگ جلب می شود؛ و چنین نتیجه می‌گیرد که از این طریق تفسیرموضوع ممکن است در این مرحله گفته‌های وی …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو 19

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | کاوشگران بزرگ امپرسیونیسم

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | کاوشگران بزرگ امپرسیونیسم قسمت بیست و نهم تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه مجله هنرهای تجسمی آوام: تلخیص دینا صنیعی اگر تلاش‌های هنرمندانی چون سرا، سزان، ونگوگ و گوگن نمی‌بود، بحران امپرسیونیسم در راستای تحول مترقیانه حل نمی‌شد. اینان نه فقط نمایندگان برجسته نقاشی آخر قرن، بلکه بدعت …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو 28

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | در مرز امپرسیونیسم

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | در مرز امپرسیونیسم قسمت بیست و هشتم تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه مجله هنرهای تجسمی آوام: تلخیص دینا صنیعی در دو‌ دهه‌ی آخر قرن، اروپا دست‌به‌گریبان بحرانی‌ ناشی از رشد بی‌سابقه‌ی اقتصادی بود؛ اکنون هنرمند دنیای پیرامون خویش را هم‌چون مجموعه‌ای از امور و رویدادهای بی‌معنی می‌انگارد. …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو 27

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | دید امپرسیونیستی

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | امپرسیونیسم دید امپرسیونیستی، ویژگی‌های شیوه‌ی هنرمندان قسمت بیست و هفتم تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه مجله هنرهای تجسمی آوام: تلخیص دینا صنیعی امپرسیونیسم، در مقام یک مکتب هنری، نقاشان زیادی از اواخر سده‌ی نوزدهم را در بر می‌گیرد؛ لیکن اصلی‌ترین امپرسیونیست‌ها عبارتند از: مونه، پیسارو و سیسلی . …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | اسلوب نقاشی امپرسیونیستی

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | امپرسیونیسم اسلوب نقاشی امپرسیونیستی، ویژگی‌های دید قسمت بیست و ششم تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه مجله هنرهای تجسمی آوام: تلخیص دینا صنیعی در سال ۱۸۷۴ شماری از هنرمندان کافه «گرابوا»، انجمنی را برای برپایی نمایشگاهی بنیان نهادند؛ به هنگام برگزاری نمایشگاه دو هدف در سر داشتند: نخست جذب …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | امپرسیونیسم

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | امپرسیونیسم اسلوب نقاشی امپرسیونیستی، اسلوب بی‌واسطه قسمت بیست و پنجم تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه مجله هنرهای تجسمی آوام: تلخیص دینا صنیعی درآمد: اکنون دیگر نقاش به‌خاطر اثبات امری به نقاشی می‌پردازد؛ نه به‌خاطر توصیف آن. این بارزترین خصیصه‌ی هنر جدید است؛ چنین تحولی به هنرمند اجازه می‌دهد به‌جای …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | فروپاشی سنت بزرگ

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | فروپاشی سنت بزرگ خودآگاهی ملی قسمت بیست و چهارم تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه مجله هنرهای تجسمی آوام: تلخیص دینا صنیعی در میانه‌ی سده‌ی نوزدهم، نقاشی انگلیس، بر سنت مردم‌نگاری هاگارث و ناتورالیسم کانستبل تکیه زد که در پی آن «انجمن اخوت» پدیدار شد؛ و سردمدارانش «رستی»، «هلمن هانت» …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | جاذبه‌ی واقعیت حال

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | جاذبه‌ی واقعیت حال جاذبه‌ی واقعیت حال قسمت بیست و سوم تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه مجله هنرهای تجسمی آوام: تلخیص دینا صنیعی «ادگار دگا» در خانواده‌ای دولتمند، با منشی اشرافی و روحیه‌ای انزواجو‌‌ پرورش یافت و در عین‌حال برون‌گرا، جست‌وجوگر و تیزبین بود. او در سال ۱۸۵۵ به …

۰ comments

ادوارد مانه

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | فراتر از رئالیسم

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو  قسمت بیست و یکم: جاذبه واقعیت حال بخش چهارم: فصل سوم: فراتر از رئالیسم تألیف روئین پاکباز| انتشارات نگاه مجله آوام: تلخیص دینا صنیعی گوستاو کوربه (۱۸۱۹-۱۸۷۷) از روستا به شهر آمد و با اعتماد بنفس کامل توانست به درون محافل روشنفکری راه یابد، او به سبب تک چهره‌هایی …

۰ comments

پیدایی جنبش رئالیسم| خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

پیدایی جنبش رئالیسم | خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

قسمت بیستم: جاذبه واقعیت حال بخش سوم: فصل سوم: پیدایی جنبش رئالیسم تألیف روئین پاکباز| انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی رئالیسم در فرانسه پا می گیرد و سپس به سایر کشور ها قدم می گذارد، اگرهدف عام این جنبش را بازنمایی و تفسیر عینی، صادقانه و منصفانه زندگی معاصر بدانیم، تمامی هنرمندانی که …

۰ comments

ریچارد بانینگتون خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | قسمت نوزدهم: جاذبه واقعیت حال

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | جاذبه واقعیت حال قسمت نوزدهم بخش سوم: فصل اول: درآمد تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی «خصلت عمده قرن ما، شعور تاریخی آن است. از اینرو است که خودمان را به گزارش امور واقع محدود می کنیم.» گوستاو فلوبر غالبا سده نوزدهم را …

۰ comments

پل دلاروش

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | قسمت هجدهم: پایان نقاشی رمانتیک

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | قسمت هجدهم: آغاز شکست سنت بخش دوم  فصل پنجم تألیف روئین پاکباز| انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی دلاکروا یکی از هوشمندترین شخصیت‌های سده نوزدهم بود اما وسعت و حساسیت ذهنیش بر نقاش بودن وی اثر منفی می گذارد. نااستواری خصلت ویژه همه آثار اوست. جریان هنر …

۰ comments

ویلهلم تیشباین خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو رمانتیسم

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | قسمت هفدهم: رمانتیسم در اوج

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | قسمت هفدهم: رمانتیسم در اوج بخش دوم  فصل چهارم  گستره دنیای رمانتیک تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی جان کانستبل (۱۷۷۶-۱۸۳۸) در روستایی در انگلستان متولد شد، او درباره محل تولد خود گفته است”جنگل‌ها، الوار کهنه و پوسیده، دیرکهای لجن گرفته، چینه‌های آجری، …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو رمانتیسم در اوج

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | قسمت شانزدهم: رمانتیسم در اوج

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | قسمت شانزدهم: رمانتیسم در اوج بخش دوم  فصل چهارم  گستره دنیای رمانتیک تألیف روئین پاکباز| انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی روبنس توانایی شگرفی در بازنمایی مظاهر طبیعت داشت؛ اما نقاش طبیعت‌گرای صرف نبود، زیرا شیوه باروک شکوهمندش را در تفسیر طبیعت نیز اعمال می‌کرد. کلود تیبرت …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو، جریان رمانتیسم

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو، جریان رمانتیسم

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو، جریان رمانتیسم فصل دوم  بخش سوم  گستره دنیای رمانتیک تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی بنابر تعریف بودلر برخی رمانتیسم را معادل مدرنیسم می‌گیرد و آن را مشرب دنیای نو می‌دانند. ریشه رمانتیک از رمانتیسم می‌آید و در اواخر سده ۱۸ در میان ‌منتقدان ادبی …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو، از روکوکو تا کلاسیسیسم نو

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو، از روکوکو تا کلاسیسیسم نو | قسمت چهاردهم

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو، از روکوکو تا کلاسیسیسم نو  قسمت چهاردهم | فصل دوم بخش دوم تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی ژان باتیست گروز (۱۷۲۵-۱۸۰۵) نقاش فرانسوی، صحنه‌هایی را تصویر کرده که از حیث نتیجه گیری اخلاقی جالب‌اند، ولی از لحاظ هنری چندان ارزشی ندارد. او می‌کوشید با تجسم …

۰ comments

کتاب در جستجوی زبان نو

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو، روکوکو و سنگینی بار گذشته

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو قسمت سیزدهم: فصل دوم  بخش اول  سنگینی بار گذشته تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی   اصطلاح (روکوکو) توسط ایتالیایی‌ها از واژه فرانسوی رکای به معنای صدف‌ها و سنگ‌های خرد و نامنظمی که برای زینت‌کاری فضای داخلی به کار می‌رفت مناسبت داشت. کلاسیسیسم صورتگرا …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | قسمت دوازدهم

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو، قسمت دوازدهم، سنگینی بار گذشته

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو قسمت دوازدهم تحلیلی از سیر تحول هنر نقاشی در عصر جدید فصل اول بخش ششم پدیده های دنیای نو و درآمد فصل دوم سنگینی بار گذشته تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی در سال‌های پس از جنگ دوم جهانی، گر چه انتزاع‌گرایی ناب بر …

۰ comments

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو پیتر بروگل

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | قسمت یازدهم، واقعیت چیست؟

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | قسمت یازدهم تحلیلی از سیر تحول هنر نقاشی در عصر جدید فصل اول بخش ششم پدیده های دنیای نو تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی سرانجام نوگرایی غرب به انتزاعگرایی می‌رسد. در هنر آبستره تصویر چیزها به سمتی می‌رود که به وسیله ادراک …

۰ comments

در جستجوی زبان نو نقاشان

در جستجوی زبان نو | واقعیت از منظر نقاشان امپرسیون تا سورئال

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | واقعیت از منظر نقاشان امپرسیون تا سورئال قسمت دهم: تحلیلی از سیر تحول هنر نقاشی در عصر جدید فصل اول، بخش ششم: پدیده های دنیای نو تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی در اصل خود هنرمند است که با سرشاری قلب خویش به …

۱ comment

دنیای نو نقاشی امپرسیونیسم

پدیده های دنیای نو | خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

پدیده های دنیای نو | خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو قسمت نهم: تحلیلی از سیر تحول هنر نقاشی در عصر جدید فصل اول، بخش ششم: پدیده های دنیای نو تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی نقاشی رمانتیک انگلیسی که با چهره نگاری آغاز شده بود اکنون در منظره سازی …

۰ comments

نگارخانه در دنیای هنر

چگونگی پیدایش نگارخانه در دنیای هنر

چگونگی پیدایش نگارخانه در دنیای هنر خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو تحلیلی از سیر تحول هنر نقاشی در عصر جدید | قسمت هشتم فصل اول بخش ششم پدیده های دنیای نو تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس: تلخیص دینا صنیعی یکی از مشخصات دنیای نو گسترش امکانات و همه گیر شدن فرهنگ …

۰ comments

تحول هنر

تحول هنر در نوسانات عمیق اجتماعی

تحول هنر در نوسانات عمیق اجتماعی | قسمت هفتم خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو تحلیلی از سیر تحول هنر نقاشی در عصر جدید تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس: تلخیص دینا صنیعی مفهوم دنیای نو با تحول انقلابی در چند کشور غربی شکل می‌گیرد؛ اما به زودی به یک مفهوم عام بدل …

۰ comments

عصر جدید

پیش‌درآمد عصر جدید خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

پیش‌درآمد عصر جدید |قسمت ششم خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو تحلیلی از سیر تحول هنر نقاشی در عصر جدید تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی عصر جدید شروع دورانی آکنده از تنوع و تضاد است و مهمترین و نخستین اتفاق آن انقلاب صنعتی است؛ که در پایان سده هجدهم …

۰ comments

عصر باروک

عصر باروک سرمنشأ آکادمیسم

عصر باروک سرمنشأ آکادمیسم قسمت پنجم خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو |تحلیلی از سیر تحول هنر نقاشی در عصر جدید تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس: تلخیص دینا صنیعیباروک از دوره‌های تاریخی است که فلسفه هنر و علم بر هم انطباق کامل دارند. همانطور که فیلسوف باروک دیدگاهش را به سوی فضای …

۰ comments

منریسم

عصر رنسانس تحولی در آموزش هنر | خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

عصر رنسانس تحولی در آموزش هنر خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | قسمت چهارم  تحلیلی از سیر تحول هنر نقاشی در عصر جدید تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی عصر رنسانس همچنین شاهد تحولی در آموزش هنر است؛ هنرمند دیگر همچون صنعتگر نیست بلکه کسی است که در انتخاب …

۴ comments

رنسانس

رنسانس، ارتقا جایگاه صنعتگر به هنرمند

رنسانس، ارتقا جایگاه صنعتگر به هنرمند خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | تألیف روئین پاکباز، انتشارات نگاه قسمت سوم | تحلیلی از سیر تحول هنر نقاشی در عصر جدید سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی در رنسانس مفهوم زیبایی برطبق اصول عقلی و منطقی یونان باستان تبیین می‌شود، آلبرتی زیبایی را به عنوان هماهنگی تمام اجزا …

۰ comments

رنسانس

تأثیر رنسانس در نقاشی | خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

تأثیر رنسانس در نقاشی | خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو قسمت دوم: بستر شکل گیری هنر در دوران رنسانس تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی نقاش اروپایی حدود پنج قرن طبیعت را الگو قرار داده بود و هدفش آن بود که تماشاگر را با دنیایی مشابه با جهان مرئی …

۰ comments

هنر نقاشی پیتر بروگل

هنر نقاشی در عصر جدید | خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو

سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی
مرور پرونده های سال ۹۶
دینا صنیعی نقاش و عکاس است، او تا کنون در بیش از ۴ نمایشگاه گروهی شرکت داشته و بیش از یک سال است در زمنیه تلخیص کتاب، تنظیم و تهیه گفتگوها با سایت تندیس همکاری دارد.

۱ comment

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو | قسمت دوازدهم

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو، قسمت دوازدهم، سنگینی بار گذشته

خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو قسمت دوازدهم تحلیلی از سیر تحول هنر نقاشی در عصر جدید فصل اول بخش ششم پدیده های دنیای نو و درآمد فصل دوم سنگینی بار گذشته تألیف روئین پاکباز | انتشارات نگاه سایت تندیس تلخیص دینا صنیعی در سال‌های پس از جنگ دوم جهانی، گر چه انتزاع‌گرایی ناب بر …

۰ comments

نوشته‌های پیشنهادی

زیرسازی اثر هنری بوم سازی

چرا زیرسازی اثر هنری اینقدر مهم است

چرا زیرسازی اثر هنری اینقدر مهم است خلاصه کتاب بوم سنتی در هنرهای ایرانی | ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.