سه سالانه پوستر ترناوا با هنرمندان ایرانی

تندیس: اسامی منتخبین نمایشگاه نهمین سه سالانه پوستر ترناوا ۲۰۱۵ منتشر شد.

اسامی راه‌یافتگان به بخش نمایشگاهی نهمین سه سالانه پوستر ترناوا ۲۰۱۵ منتشر شد. سه سالانه بین‌المللی پوستر ترناوا یک مسابقه بین‌المللی و رقابتی و غیررسمی است که هر سه سال یک بار و از سال ۱۹۹۱ در کشور اسلواکی برگزار می‌گردد.

این سه سالانه توسط گالری «جان کانیورک» و گروه اجرایی سه سالانه پوستر ترناوا با همکاری انجمن طراحان پوستر، مرکز طراحی اسلواکی در براتیسلاوا، آکادامی طراحی و هنرهای زیبا براتیسلاوا و موزه‌ی غربی اسلواکی در تراوانا برگزار می‌شود.
برگزارکنندگان این رویداد اعلام می‌دارند که با تکیه بر اعتبار بیست و سه ساله این رویداد در جهت حمایت از ارزش‌های سنتی مورد احترام از سوی جامعه بین‌المللی طراحی گرافیک کوشیده است و در عین حال نوآوری را که خصوصیت بارز گرافیک امروز دنیا است بازتاب می‌دهند.
در این دوره بالغ بر ۴۰۰۰ اثر از نقاط مختلف جهان برای شرکت در این سه سالانه بین‌المللی ارسال شده بود که در نهایت هیئت داوران این دوره، ۳۷۰ پوستر را از میان آثار ارسالی، برای حضور در نمایشگاه انتخاب کردند.
شایان ذکر است در میان اسامی راه‌یافتگان نهایی به این نمایشگاه، نام ۲۳ طراح گرافیک از ایران به چشم می‌خورد. اسامی این طراحان گرافیک در بخش‌های مختلف به شرح زیر است:
در بخش پوسترهای تبلیغاتی: فرشاد عیسی‌پور، وحید حسین‌خانی، سعید مزینانی، راحله مشکات، حسین محمد وحیدی و مهدی سعیدی
در بخش پوسترهای فرهنگی: مهدی مهدیان، سیدمهدی موسوی، پیمان عرفانیا، مهدی دوائی، محمدحسین غیاثوند، زهرا خادم شریعت، محبوبه شیخی و مهدی گودرزی، سعید مجنون
در بخش پوسترهای تجربی: علیرضا نصرتی، کاوه پژوهان و مریم خالقی یزدی
در بخش آثار دانشجوئی: احسان قاسم‌نیا، مینا حسینی، موسی رضائی، سمیه سلطانیان، منصوره انصاری و فاطمه محمدی

به گزارش آرتنا، نمایشگاه آثار منتخب نهمین سه سالانه پوستر ترناوا از دوم ماه سپتامبر (۱۱ شهریور) تا نوامبر ۲۰۱۵ (آبان ماه ۹۴) در کشور اسلوواکی برگزار خواهد شد و در طول برگزاری نمایشگاه نیز برگزیدگان نهایی معرفی خواهند شد.
شرکت در این سه سالانه در هر دوره رایگان است و از طریق ایمیل انجام می‌گردد.(+)

نویسنده