خانه | نگارخانه‌ها | سعید نوروزی | گالری آفرند

نمایشگاه انفرادی نقاشی

سعید نوروزی | گالری آفرند

 سعید نوروزی در گالری آفرند
نمایشگاه انفرادی نقاشی
عنوان: بیگانه 

گشایش: ۶ شهریور ۱۳۹۵

ساعت بازدید: ۱۶ تا ۲۰

آدرس: بزرگراه جلال آل احمد،خیابان جهان‌آرا،خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)،بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸
تلفن: ۰۲۱-۸۸۰۱۲۳۳۴
۰۲۱-۸۸۳۳۶۷۵۷

بیانیه نمایشگاه “بیگانه”
اگر بخواهم به آنچه خلق میکنم فکر کرده باشم، باید بگویم برای من گرایش به فرم خالص چندان جذاب نبوده. همیشه به پیرامونم نگاه کرده ام و ذهنم تغییراتی گاه کم و گاه زیاد در تصاویر پیرامونی داده است. اما این تغییرات آنقدر نیست که کلِ واقعیت یک سر دگرگون شود.
با این حال میانِ ذهنِ انتزاعی و فیگورهای شناسای موجودات در حرکتم. و فضایی که جست و جو میکنم میانِ آبستره و واقعیت در رفت و آمد. همچنین به لحاظ عناصر بصری، قدرت اکسپرسیو و تاثیر روانی عناصر فرمی (شکل، رنگ، بافت و …) برایم اهمیت بیشتری دارند تا مفاهیم سمبلیک و قراردادی آن ها.
موضوع نقاشی هایم (به جز معدودی که کاملا انتزاعی هستند) همیشه انسان بوده. چه به لحاظ زیبایی های ریختشناسانه و چه از منظر قابلیت بیانیِ مفاهیم، انسان برایم بهترین و کاملترین موضوع است.
میکوشم انسان های تابلوهایم در مرز بودن و نبودن بایستند. لحظه ای حضورشان احساس شود و لحظه ای میان رنگ ها و بافت ها پنهان شوند.
درست مانندِ انسانِ واقعی، در واقعیتِ زندگی امروزِ جهان.
سعید نوروزی – شهریور ۱۳۹۵

سعید نوروزی

Statement for Solo Exhibition “Stranger”
If I want to think about what I create, I must say that the tendency toward pure form has not been so appealing to me. I have always observed my surroundings and my mind has always made alterations in images of the world around me, sometimes slight alterations and other times a considerable one. But these alterations are not big enough to entirely change the reality.
Nevertheless, I’m constantly drifting between the abstract mind and the real figures of creatures; and the space in which I search is suspended between the abstract and reality. In terms of visual elements, expressive power and psychological impact of form (shape, color, text, etc.) are more important to me than symbolic and known concepts.
My paintings’ subjects (except for a few pure abstract pieces) have always been humans. In both terns of morphological beauty and expression of concept, human is the best and most complete subject.
I try to hold my painted humans on a border between “to be” and “not to be”. One moment their presence is felt, the other they are hidden in the painting forms; just like a real human in the reality of life in today’s world.
Saeed Noroozi, August 2016

سعید نوروزی

مطلب مریم مهین درباره نمایشگاه :

انسان مدرن کلاف در هم تنیده ای است در تهاجم افکار، احساسات و تناقضاتی که میان خود و جهان پیرامونش موج میزند. او به دور از طبیعت و وجوه ذاتی خود، هستی اش را طی میکند.
هر لحظه در معرض هجوم انبوهی از اطلاعات، الگوها و قضاوت هاست.
قضاوت هایی پوشیده در لفافی خوش آب و رنگ از روشن نمایی ها و روشن فکری ها.
در حقیقت این باورها دیرگاهی ست که جهان مادی آن را فرو بلعیده.
آن چه هر روزه به عنوان مدل انسان موفق و پیشتاز به او ارائه میشود، اغلب چنان با جوهرهی وجودی انسان حقیقی در تناقض است که آدمی را دانسته و ناخودآگاه مصلوبِ باورها و ارزشهای از پیش تعیین شده میسازد.
رهایی حقیقی از همه اینها و پرداختن به آن چه ذات خود است، چنان تاوان های سنگینی را میطلبد که شاید تنها از ابرمردها میتوان متوقع بود.
سعید نوروزی به واقع نگارندهی این انسان مثله شده و مصلوب است. مصلوبِ انتخاب میان خود بودن یا تن دادن. او با خطوط و سایه روشن ها، رنگ و بافت ها جهان موهوم و درخود فرو رفته ای را به تصویر میکشد که آدمی در جستجوی خود، به چالشی فرا انسانی کشیده میشود.
مریم مهین – شهریور ۱۳۹۵

سعید نوروزی

The modern man is a tangled coil invaded by the abundant thoughts, emotions and contradictions between himself and the world around him. He passes through life far from his nature and essential aspects.
Every moment, he is exposed to a great deal of information, patterns and judgments; judgments wrapped in a colorful cover of displaying lights and enlightenments.
In fact, these beliefs have long been swallowed by the material world.
What is presented to him every day as the quintessential successful pioneer man is often so in contradiction with the essence of human being that crucifies him deliberately or in-deliberately to predetermined beliefs and values.
The real emancipation from all these things and addressing his nature requires such heavy compensations that perhaps can only be expected from supermen.
Saeed Noroozi is in fact the author of this crucified mutilated man; crucified between the choice of being himself or selling himself. He depicts an imaginary world immersed in itself with lines and shades, colors and textures. A world in which the man is called to face a superhuman challenge during his search.

Maryam Mahin, August 2016

نوشته‌های پیشنهادی

مارگارت نخلا هنرمند مصری

پرتره‌ها و آثار چندوجهی مارگارت نخلا

پرونده معرفی هنرمندان عرب قسمت پنجم: پرتره‌ها و آثار چندوجهی مارگارت نخلا مجله هنرهای تجسمی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.