اثر عظیم مه مجسمه ساز ژاپنی فوجیکو ناکایا در تیت لندن

اثر عظیم مه مجسمه ساز ژاپنی فوجیکو ناکایا در تیت لندن

فوجیکو ناکایا در تیت لندن
اثر عجیبی که هنر را مستقیما وارد زندگی مردم می‌کند و یک نمایشگاه زنده خیره کننده است که به مدت  ۱۰ روز و ۶ شب در تیت لندن برگزار می‌شود. این حجمِ مه مانند از قسمت جنوبی این ساختمان برمی‌خیزد و هرچه به سمت گالری می‌رویم مه غلیظ‌تر می‌شود. این معماری نرم  در برابر سازه  Switch House این سازه آجری تو در تو که به سمت بالا پیچیده شده و در پشت آن قرار دارد را به چالش می‌کشد.

فوجیکو ناکایا در تیت لندن

این سازه مه آلود، لندن زمان چارلز دیکنزی را به یاد می‌آورد. این هنر به مثابه یک تجربه محسوب می‌شود و لمس این تجربه احساس زیبایی شناسی برای مخاطب به همراه می‌آورد. مجسمه مه فوجیکو ناکایا نقطه ورود به BMW Tate Live است که به طور رسمی در پربازدیدترین گالری هنر معاصر دنیا افتتاح می‌شود. در اینجا ناکایا فضای معمول گالری را به چالش می کشد و هدف از این بخار به نوعی سردرگم کردن مردم است. این بخارها سرعت باد و جریان هوا را نمایان می‌کند و بدین گونه شرایط آب و هوایی را در برابر یک طراحی گسترده وصف می‌کند. ایده این اثر معطوف کردن توجه ما به محیط اطراف و طبیعت است. شایان ذکر است این اثر عظیم تا ۱۸ اپریل معادل با ۲۹ فروردین در این مکان باقی می‌ماند و بازدید برای عموم آزاد و رایگان است.فوجیکو ناکایا در تیت لندن

فوجیکو ناکایا  اولین مجسمه سازی است که با مه کار می کند هر چند به طور مشخص نمیتوان عنوان مجسمه را برای این اثر به‌ کار برد و بیشتر در حیطه لند‌آرت و کانسپچوالآرت میگنجد. این مجسمه ساز فعال و ۸۴ ساله ژاپنی این پروژه را در مکان‌های مختلف دیگر و  در طی سال‌های گذشته  هم اجرا کرده است.

فوجیکو ناکایا در تیت لندن

فوجیکو ناکایا در تیت لندن

فوجیکو ناکایا در تیت لندن

نویسنده