هنر معاصر ایران؛ ریشه‌ها، دیدگاه‌های نوین

درباره کتاب

هنر معاصر ایر ان
هنر معاصر ایر ان
حمید کشمیرشکن:  کتاب هنر معاصر ایران پیش از این به زبانی انگلیسی در خارج از ایران منتشر شده است. کتاب حاضر بخش‎هایی از آن کتاب انگلیسی است که برای مخاطب ایرانی تغییر یافته است. در زبان فارسی به‌جز دائره‎المعارف آقای طاهباز کتابی وجود ندارد که تاریخ یک سده اخیر هنر ایران را بازگو کرده باشد هرچند آن کتاب نیز رویکردی دائره‎المعارفی دارد و تاریخ هنر نیست. درواقع ما کتابی به زبان فارسی نداشته‎ایم که تاریخ‎نگاری هنر ایران را با همان شیوه تاریخ‏نگاری غربی و با نگاه به علوم سیاسی و مباحث اجتماعی مطرح کرده باشد و از این منظر وجود چنین کتابی یک ضرورت بود.
مولف «هنر معاصر ایران» در گفتگو با خبرگذاری هنر آنلان همچنین اظهار داشته:  فصل‌بندی‎ این کتاب بر مبنای متدولوژی که درباره آن گفتم شکل گرفته است. البته ازآنجاکه به هر اینکه کتاب رویکردی تاریخی دارد توالی تاریخی رویدادها و هنرمندان در آن رعایت شده اما مباحث مهم هر دوره تاریخی نیز به‌عنوان موضوع آن فصل انتخاب شده است. به همین دلیل می‎توان گفت که عنوان‎های فصل‎های مختلف این کتاب در حقیقت وضعیت آن دوره تاریخی را در هنر نشان می‎دهد. هرچند ممکن است شما این مباحث را به شکل توصیفی در جاهای دیگر نیز دیده باشید. اما اینکه آن‌ها چطور در کنار هم قرار گرفته‎اند کاری است که من انجام داده‎ام.
درباره نویسنده
حمید کشمیرشکن مورخ و منتقد هنری است. وی دکترای تاریخ هنر از کالج «Soas» دانشگاه لندن و فوق‌دکترا از دانشگاه آکسفورد دارد. کشمیرشکن در مقام مورخ و منتقد، کتاب‌ها و مقالات متعددی را به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرده است و یکی از فعالان در زمینه معرفی هنر معاصر ایران به جهان به شمار می‌آید.
مشخصات تکمیلی
عنوان: هنر معاصر ایران؛ ریشه ها، دیدگاه های نوین

ناشر: نشر نظر

پدیدآورنده: حمید کشمیرشکن
تعداد صفحات:  408، رنگی

قطع: رقعی
تیراژ: 1500 نسخه
سال نشر و نوبت انتشار:  ۱۳۹۴

قیمت: 180 هزار تومان

نویسنده